Latest Fashion Trends

Sunday, 19 June 2011

roti goreng salut telur

                                                              assalamualaikum =)

entah kenapa perot asyek lapar je....berat bdn x naik2 pun BMI pun x cukup lagi...tp x pe,aq bersyukur....hari ni da 2 kali aq mkn nasi lauk masak lemak cili ape (my fev)...plik rasa...dhto buat plak roti goreng salut telur...pg kelmarin da buat,mlm semalam pun da buat,hari ni buat lg...anda penah buat???nak thu x buat macam mana??mesti ramai yang da thu...xkre nk tunjuk gk hehehehe...*blush*


yes nama pun roti goreng salut TELUR wajib la guna telur kecuali kuih taik itik...xguna taik itik nama je kuih taik itik aq xpenah mkn kuih to jadi xthu sgt....ni kita cakap sal roti goreng salut telur bkn sal kuih taik itik....tgk gmbr kat atas ada 2 biji telur kan....aq guna 2 biji sebab nak guna 4 keping roti je...biasa 2 keping roti hny guna 1 biji telur..law letak 1 keping roti dgn 1 biji telur muak kot..!!
4 keping roti to bukan aq mkn sorg k..ofcoz la dgn my mom yg tercinta.....------>pecahkan telur kuntiti telur ikut pd berapa keping roti tu..dan .....

selepas letak sedikit garam dlm telur ni...mesti kacau telur ni dengan penuh semangat...


roti gardinea aq guna.....sebab ye berpatutan lembut dan yang paling penting sedap .......



kena salut roti ni bersama telur hingga jadi macam di atas...


letak roti dlm kuali dengan sedikit minyak sahaja...

 

yay da ciap...!!!!! 

tapi before makan wajib basuh pinggan dan kuali yang telah diguna menandakan kita seorang anak yang baik dan sopan santun hihihii


selamat mencuba....
thanks for reading this entry bye2.....














2 comments: