Latest Fashion Trends

Wednesday, 20 July 2011

sambal belacan

                                                                       assalamualaikum

sebenarnya best x mkn roti n smbl belacan??aku x penah try lg......sambal belacan antara mknan fevret aku,knp antara?sebab aku mmpunyai pelbagai makanan fevret hahahahaha aku cuma x mkn sardin,air milo dan budu....jan salah phm aku x makan 3 perkara itu bersebab dlu budu,air milo n sardin antara makanan fev aku,,,,tp skunk da x bole mkn.....:'( potong cte to...aku nak cerita sal SAMBAL BELACAN....aku ase ramai kot yang minat smbal belacan nih...kalau aku menghadap meja makan kalau lauk banyak ada plak ikan goreng n sambal belacan yang pedas biasanya aku makan nasi amek ikan n sambal belacan to je...unless,atas meja makan to ada lg fevret makanan aku.....hehhehee,,tp bukan sume org bole makan sambal belacan nih,orang resdung or yang ada penyakit gatal2 x bole kot...tp aku ada resdung yang kuat belasah jg sambal belacan......cuz sambal belacan amatlah cdap rugi sgt la kalau x mkn...aku teramat gler kan smbal belacan kdg2 makan macam to sj...kdg2 amek daging atau ikan cicah sambal belacan tanpa nasi.....whoaaa mulut aku da mula berair terliur dgn ayat yg aku tulis sendre.....yummy2...!!!!
sambal belacan ni ada byk jenis,ada dri thai,dri negeri2 lain...mungkin setiap negeri ianya berbeza....
ada yng letak buah mangga kat dlm sambal tu,ada yg letak sekali ng kulit limau...nk kta2 mmg byk jenis...tp sume jenis aku suke.......tp 1 aku jenis xske sgt yg bt smbal belacan guna blender aku lbh ske guna lesung sbb rase keasliannya itu hehehhee tp kat kedai makan xkan ye nk guna lesung lmbt kan.,,aku tetap mkn.

ni yg aku maksud kan lesung

yang nih style thai,,,

ni yg letak mangga huhu 

Ya Allah cdapnya sambal nih huhu

ok lah setakat ni je cte sal sambal belacan.......
thank for reading this entry bye.....


No comments:

Post a Comment