Latest Fashion Trends

Saturday, 23 July 2011

bulat

                                                                assalammualaikum

sejak cuti sem ni keje aku makan makan makan makan...hopefully,masuk sem 5 yg x lme lg bmi aku ok...coz bmi aku xpenah ok..nk bli sluar bju ssh..pakai ape pun x cntik...:'( so sbbkan itu aku bt donat...donat kan bulat comeykan tembam hhehehehe...sape2 ad yg xpandai wat donat??? mai kak nini nk ajar hahhaahhahaa
first...kita bkn kita tp awk kena cri bhn2 nk wat donat seperti


tepung ikot la cap apepun asal tepung gandum n pastikan bkn tepung beras 

telur..ni aku guna telur ayam 
yis untuk besarkan donat 

dlm gelas ni ad air gula..letak gula cket je agak2 ng kuantiti donat kita.

planta..!!


dh ada sume bhn2 tu,,,senang je campurkan semuanya dlm tepung(kuantiti agak2 xreti nk bgthu heheh)

mesti uli bahan2 ni shgga sebati (guna tgn)

sampai jd mcm ni law x jd mcm ni jgn brhenti menguli hahahaha

pastu kna wat bulat2 gni n biarkan dlm setengah jam 
sehingga jd mcm ni..



hah selepas besar gedebak to bole lah panaskan minyak...bila minyak panas...bole la goreng dengan api yg sederhana besar ......:-)bila da ciap goreng kena tabur ngan gula yg dh dikisar hehehhe

di antara mereka nih ada yg mggunakan api besar...jd ada donut hitam n puteh hehehe


selamat membuat donat..
thanks for reading this entry ..bye....









No comments:

Post a Comment