Latest Fashion Trends

Monday, 1 August 2011

pembersih muka

                                                                   assalammualaikum


sdh lme xupdate blog walhal begitu byk bnd ingin dikongsi....yaakkkkk bkn kedekut ilmu ok tp jari jemari ni agak berat untuk menaip karangan mahupun essay huhu..hari ni hri pertama ramadhan (1 ramadhan bersamaan 1432 hijrah @ 01/08/2011)  aku ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa ....:') carilah pahala sebanyak mungkin pada bulan puasa ini hehehee......
tips aku pd bulan puasa ini ialah menggunakan oat sebgai pencuci muka hari2....aku sndiri menggunakan oat sbgai pencuci hari2 (baru stat) bnd ini aku thu pom dri org lain...aku cuma ingin berkongsi...ye bnd baik ni mesti berkongsi xkan nk simpan je ilmu yg ada kan....ilmu ni pun aku bole dengan izin Allah....tnp izinNya aku xbole bnd ni semua....Alhamdulillah.

Ape yang menarik n terrrbaik sal oat ni:

  1. oatmeal adalah pencuci muka yg terbaik kerana mampu untuk mengurangkan redness,dryness and irritation.
  2. bleh membuat muka menjadi licin.
  3. bertindak sebagai anti inflamatory.
  4. sgt menyerap dan menghilangkan kotoran,impurities,mampu mencerahkan kulit dan akan kelihatan lembut
  5. oat jg sbgai antioxidant protect skin from free radical.

mmg bykkan khasiat oat pd kulit kita...semenjak aku guna bnd nih aku rasa kurang sikit bintik2 kat muka disebabkan air kat asrama aku bermasalah..nak guna oat sbgai pencuci muka kena ada cara bukan amek je oat to sapu n tenyeh2 kat muka hehehe...

Bagaimana aku guna oat sebgai pencuci muka.

pertama tamanya aku amek 1 sudu oat letak kat atas tapak tangan.


keduanya aku basahakan oat menggunakan air pastikan ianya ialah air suam.


ketiganya lepas basahkan oat tu aku tekan2 dan oat tu kelihatan kuar wne cam susu...sapu air to kat muka,dan kemudian sapu semua oat to kat seluruh muka....buat mcm kita tngah guna pembrsih muka ye...selepas beberapa minit cuci muka guna air suam...pastu aku guna pelembab muka...dan sudah bole kua jln2 hehehe..


dan oat jg bole diguna mse mnd,bole dilakukan 3 kali seminggu tp aku x penah bt lg.....sgt bgus bg mereka yg menghidapi eczema,psoriasis,itchy or irritated skin.





p/s: oat ni murah .....cepat2 beli bt air cmpur nestum semasa berbuka hehehe.oat bgus untuk jantung jg...

selamat berbuka semua ...

thx for reading this entry take care people bye.....


5 comments:

  1. khalila:hehehehe,,,,,try a ye.
    k.ha:xthu gak k.ha...tp try a k.ha wat hop ni mne thu kot2 jd sbb org punya bintik2 kat muka hlg....

    ReplyDelete
  2. boleh try ni..hehe sudah follow blog awk, jom sggh.. http://antooungu.blogspot.com/

    ReplyDelete